Hi, Apologies for the message in English.
When I first discovered the site I realised it was a treasure trove of information relating to panoramax and osm in general but as a non French speaker I was having to manually select to translate each page.
It looks like the site html contains a html lang=“en-GB” tag by default, which I guess matches the interface but not the contents, this means that firefox and chrome don’t easily recognize the language and offer translation, it has to be manually be selected through the menus which is a chore looking through many pages.
As the site is predominently aimed at french speakers would it not be better to have the site language set to FR then translation would happen by default for us non native speakers.
Thanks
translated
Bonjour, veuillez m’excuser pour le message en anglais.
Lorsque j’ai découvert le site, j’ai réalisé qu’il s’agissait d’une mine d’informations sur PanoramaX et OSM en général. Cependant, n’étant pas francophone, je devais sélectionner manuellement la traduction de chaque page.
Il semble que le code HTML du site contienne par défaut une balise HTML lang=“en-GB”, qui, je suppose, correspond à l’interface, mais pas au contenu. Cela signifie que Firefox et Chrome ne reconnaissent pas facilement la langue et ne proposent pas de traduction. Il faut la sélectionner manuellement via les menus, ce qui est fastidieux lorsqu’on consulte de nombreuses pages.
Comme le site est principalement destiné aux francophones, ne serait-il pas préférable de définir la langue du site sur FR ? La traduction serait alors effectuée par défaut pour nous, non francophones.
Merci